Introductie

Introduceer de lezer in het kort in deze web site. Wat is deze site, wat beoogt deze site. Introduceeer de opdracht, het college, de omgeving waarin de opdracht is uitgevoerd, etc.

Introduceer kort de groep. In dit voorbeeld wordt Groep wb112 beschreven aan het einde van de site pagina, en wel hier. Merk op dat de beschrijving van de groep ook is opgenomen in het menu, links van deze tekst. Een soort About us ... Wellicht wil je ook verwijzen naar achtergrondinformatie op de site van de Faculteit 3ME van de TUDelft. 3ME.

Geef vervolgens aan hoe deze site is opgebouwd. Voorbeeld: wij beschrijven op deze site in het kort:

Een puntsgewijze opsomming volstaat.

Geef ook aan wat de lezer moet weten (in gedachten moet houden) bij het lezen van de site. Voor lezers die niet bereid zijn om alles te lezen is het goed om de aandacht te vestigen op datgene dat in elk geval moet worden bekeken voor een goede indruk van de resultaten; bijvoorbeeld de video.

Sectie 2

Sectie 2 is een één kolom brede sectie die getoond wordt naast de Introductie, indien de beschikbare breedte van het browser- scherm dat toelaat. Zoniet, dan komt de sectie automatisch onder de Introductie in het scherm te staan.

De tekst van de sectie kan hier worden geplaatst. Bepaal daarbij zelf waar de tweede sectie over moet gaan:

Dat hoeft niet allemaal in volledig proza. Een simpele opsomlijst is vaak duidelijk en volledig genoeg.

  1. Dit is zo'n opsomlijstje
  2. De stijl daarvan is ietwat afwijkend om extra aandacht op dit lijstje te vestigen
  3. De stijl kan worden aangepast, desgewenst
    1. zoek de stijlbeschrijving bovenin dit bestand (zoek onder <style> naar 'ol', van ordered list)
    2. pas de stijl-eigenschappen daarvan desgewenst aan
    3. voorbeeld de 'background-color'
Een opsomlijstje kan er ook zo uit zien:
Item-1
Een tekst die een beschrijving geeft van Item-1. Die tekst kan zich over meerdere regels uitstrekken.
Item-2
Zelfde laken een pak, maar dan van Item-2

Paragraaf titel

Ook kan een sectie worden onderverdeeld in paragrafen, ieder met een title als je dat wilt. Titels kunnen groter of kleiner worden gekozen door het kiezen van <h1>, <h2>, <h3> etc., die telkens kleinere kopjes opleveren. Het is gebruikelijk om <h1> te reserveren voor hoofdstukken of secties, en <h2> en kleiner te gebruiken voor paragrafen en kleiner.

Opmerking

Je kunt niet zomaar een woord voorzien van kleiner-dan-groter-dan tekens, bv. <lengte>. De browser denk dan namelijk dat je een HTML code gebruikt, i.p.v. een woord. HTML-codes staan allemaal tussen < en >. Dat geldt voor meer 'speciale karakters', zoals bv. in het woord één. Je moet daar een speciale code voor gebruiken. Als je dat lastig vindt, probeer dan om die tekens te vermijden.

Sectie 3

Inspiratie

Kijk ter inspiratie en om te zien wat kan en wat niet kan vooral ook op de project-sites van 2015. Bedenk daarbij wel dat de opdracht toen iets anders was en bedenk dat dit jaar, er geen studienummers op de site mogen worden vermeld.

Plaatjes, foto's, e.d.

Neem op je site niet alleen een video op van het eindresultaat, maar laat ook zien hoe jullie ontwerpproces is verlopen. Een foto van een brainstormsessie, een foto van een tabel als neerslag van een intense discussie met je team, een schermafdruk van een simulatie van je grijper, noem maar op.

Alternatieven genereren en rangschikken

In brainstorm sessies met je hele team kom je al snel op heel veel oplossingsmogelijkheden voor de verschillende subfuncties en onderdelen.

Laat zien wat je hebt overwogen, ook al is het dat uiteindelijk niet geworden. Maak bijvoorbeeld een tabel, zoals hieronder.

Geef duidelijk aan hoe je tot je keuze bent gekomen: op basis van welke argumenten? Zorg dat een lezer je keuzes kan volgen. Maak bijvoorbeeld een tabel die je keuzes samenvat.

Sectie 4

Prototyping

Wat niet mag ontbreken is je prototype. Geef ook duidelijk aan wat het doel was van je prototype. Wat was het punt (het aspect) dat je wilde onderzoeken? Waar had je je twijfels over? Mischien was er niet iets speciaals dat voorop stond, maar wilde je alles nog eens construeren en met je team door lopen. Of wilde je kijken waar de zwakke schakels zitten.

Eindresultaat

VideoScenario
Video-1 Grijper
Video-2 Flesje pakken

Bespreking

Je kunt overwegen om de resultaten die je met je team hebt behaald nog eens door te nemen, zodat er niets onopgemerkt blijft. Bespreek de directe resultaten, maar ook de beperkingen van je oplossing die je ontdekt hebt. Je zou ook nog een aantal mogelijkheden voor verbeteringen kunnen noemen die je zelf al hebt ontdekt.

About us ...

groep wb112

Groep wb112

teamlidNaam
1 Jan ('lange Jan')
2 Piet
3 Carlijn
4 Petro
5 Miriam
6 Justin
7 Jan (andere Jan)
8 Sophie-Marie

Motto's

Jan
Waarom vandaag al beginnen als het ook morgen nog kan?
Carlijn
Waarom is dit nog niet eerder bedacht? Ligt dat aan mij?
Miriam
Wat stinkt het altijd in de werkplaats! Moeten we geen ander materiaal gebruiken? Zo gaan we toch niet winnen!
Petro
Kraantje pappie... en omhoog met dat sappie...